2009. március 1., vasárnap

Tejszínes rakott-hús.




 Nagyon szeretem a rakott ételeket, mert az összeállítás után, irány a sütő, és tálalásig nincs is vele szinte több gondunk. Elővettem a fagyasztóból egy csomag szeletelt húst, egy csomag csirkemájat, sajt és tejszín pedig mindig van itthon. Így aztán némi fűszerezés után, már össze is raktam a tepsibe, majd betoltam a sütőbe. Bő egy óra múlva rákukkantottam, majd szép pirosra sütöttem. Közben elkészült a krumplipüré is, így nem volt más hátra, mint a tálalás. Mivel a csomagban szeletelt karaj és tarja volt, így én most abból készítettem el ezt a diétásnak éppen nem mondható, de annál finomabb rakott húst. Ízlés szerint persze készíthetjük csirkemellből, vagy éppen pulykamellből is.







 Hozzávalók:

8 szelet hús (pl. karaj, tarja..)
4-5 db csirkemáj
20 dkg reszelt sajt
4 dl főzőtejszín
1 ek liszt
ételízesítő
szerecsendió
őrölt fehérbors
majoránna
bazsalikom
kakukkfű
5 dkg margarin (v. vaj)






A húst klopfoljuk ki, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és szórjuk meg a fűszerekkel. Ezután hagyjuk egy fél órát állni, hogy az ízek átjárják a húst.

A csirkemájat tisztítsuk meg az eres részétől, majd papírtörlővel töröljük szárazra. Ezután szórjuk meg egy kevés sóval, majd forgassuk össze.

A tejszínt keverjük simára a liszttel, a sajtot reszeljük le.

A tepsit kenjük ki a margarinnal (v. vajjal), majd tegyünk szorosan egymásmellé négy szelet befűszerezett húst.

Ezután helyezzük a hússzeletekre a csirkemájat, majd szórjuk meg a reszelt sajt 3/4 részével. Ezután helyezzük rá, szintén szorosan egymásmellé a maradék négy szelet húst, majd óvatosan öntsük rá a tejszínes-lisztes keveréket. Végül szórjuk meg a maradék reszelt sajttal, majd fóliával fedjük le a tepsit.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten pároljuk 60-70 percig. Ezután vegyük le a fóliát, majd süssük szép pirosra. 
A sütőből kivéve tálalás előtt hagyjuk egy kicsit hűlni.

Ameddig a hús sül, készítsünk hozzá ízlés szerint köretet. Pl. krumplipürét, rizst, vagy éppen salátát.

Tálalás előtt ízlés szerint szeleteljük fel, helyezzük tányérra, majd az ízlés szerint készített körettel kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése