2009. március 9., hétfő

Almás túrótorta

Ezt a receptet a netten találtam, és kicsit átformálva készítettem el. Mivel az almát is, és a túrót is szeretem, így biztos voltam abban hogy ízleni fog. Nem is tévedtem, valóban nagy sikere lett.

50 dk túró
3 db alma
reszelt citromhéj
5 dk margarin
1 ek méz
3 ek kristálycukor
2 cs vaníliás cukor
3,5 dl víz
1 g zselatin
1 cs vaníliás pudingpor

Az almákat meghámozzuk és felszeleteljük. A mézet a margarinnal felolvasztjuk, és ebbe tesszük bele a felszeletelt almákat. Pár percig pároljuk, majd kivesszük az alma szeleteket és hagyjuk teljesen kihűlni.
A túrót a cukorral és a reszelt citromhéjjal jól kikeverjük.
A pudingport 2,5 dl vízben simára keverjük, majd felfőzzük és hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, ezt is a túrós krémhez keverjük.
1 dl vizet felforralunk, majd a tűzről levéve állandó keverés mellett feloldjuk benne a zselatint. Szintén hagyjuk kihűlni, majd ezt is a krémhez keverjük.
Egy torta formát kibélelünk fóliával, és szépen elhelyezzük rajta az alma szeleteket. A tetejére óvatosan rásimítjuk a túrós krémet, és párórára hűtőbe tesszük, hogy teljesen megdermedjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése