2009. február 22., vasárnap

Francia sajtos hagymaleves.




Télen a nyirkos, hideg időben sokszor készítek hagymalevest, mert nemcsak nagyon finom, de tele van vitaminnal. Náthás időszakban pedig nincs is jobb egy forrón elkanalazgatott hagymalevesnél. Ezt a finom levest egy családi ebéden kóstolhattam meg először, majd rögtön el is kértem a receptet, és nem is várakoztam sokáig az elkészítésével. Mivel a vöröshagyma szerintem minden háztartásban megtalálható, így ha éppen kedvet kapunk hozzá, egy fél óra alatt el is készíthetjük, és már kanalazhatjuk is. Persze azért a reszelt sajtot, és a pirítóst se feledjük, mert azzal az igazi.....






Hozzávalók:

5 dkg vaj
1 ek olívaolaj(v. étolaj)
3 db vöröshagyma (nagy)
1 ek liszt
2 dl Meggle főzőkrém (v.főzőtejszín)
kb. 1 l víz
2 db zöldségleveskocka
só (ízlés szerint)
késhegynyi szerecsendió
őrölt fehér bors (ízlés szerint)
15 dkg reszelt sajt (pl. füstölt sajt)
pirított zsemlekocka (v. levesgyöngy)





A hagymát  pucoljuk meg, vágjuk félbe, majd vékonyan szeleteljük fel.

A vajat és az olajat hevítsük fel, adjuk hozzá a felszeletelt vöröshagymát, szórjuk meg egy csipet sóval, és néha megkeverve addig pároljuk míg szép világos zsemleszínű lesz.

Ekkor szórjuk meg a liszttel, és alaposan keverjük össze, pirítsuk pár pillanatig, majd öntsük fel a vízzel.

Ezután ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá a leveskockát, és ízlés szerint egy késhegynyi szerecsendiót, majd forraljuk fel, és kisebb lángon főzzük kb. 15 percig.

Amikor a leves készre főtt, botmixerrel pépesítsük, adjuk hozzá főzőkrémet (v. főzőtejszínt) keverjük simára, tegyük vissza a tűzre, és melegítsük forráspontig, majd vegyük le a tűzről. és tálalásig tartsuk melegen. (tovább főzni már nem kell)





Tálaláskor a tányérba reszeljük bele a sajtot, majd merjük rá a forró levest, és úgy kínáljuk. Ízlés kínálhatunk hozzá pirított zsemlekockát, esetleg levesgyöngyöt. Én pl. félbevágott teljes kiőrlésű zsemlét pirítottam meg a melegszendvics sütőben, és azt kínáltam a leves mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése