2009. február 26., csütörtök

Cukkini krémleves

Az egyik kedvencem a cukkini. Már alig várom hogy a saját terméseimből tudjam különböző változatait elkészíteni. Tele van vitaminnal. Levesnek, párolva köretként egyaránt kiváló íz világot képvisel. Igaz hazánkban még kicsit idegenkednek a különböző elkészítési formáitól, de én mindenkinek ajánlom mert nagyon fincsi.

1 db cukkini
1 fej vöröshagyma
2 tojás
15 dk reszelt sajt
petrezselyemzöld
őrölt bors
bazsalikom
2 l víz
4 db húsleves kocka

A hagymát apróra vágjuk, és margarinon, megfuttatjuk. Hozzáadjuk a kockára vágott cukkinit és együtt pároljuk. Megszórjuk a bazsalikommal, borssal és kicsit összeforgatjuk, majd felengedjük a vízzel. Beletesszük a húsleves kockát és ha kell még sóval ízesítjük. Puhára főzzük, majd leturmixoljuk.
Az egész tojásokat, a reszelt sajtot és a petrezselyemzöldet jól összekeverjük és állandó keverés mellett a szépen gyöngyöző levesbe csorgatjuk. Jól kiforraljuk. Leves gyönggyel tálaljuk.

1 megjegyzés:

  1. Szia Gizike,
    megcsináltam a cukkíni krémlevest, igaz hogy tojás és sajt nélkül készítettem el, de mondhatom, hogy isteni finom lett! Pirított kenyérkockával tálaltam és a családom tagjai megnyalták mind a tíz ujjukat! Még a válogatós kislányom tányérját is üresen kaptam kézhez :)! Köszönöm az ötletet!
    Nem találtam még meg a receptjeid között a Mágnás Pitét, nagyon finom, olcsó, gyors süti, tedd közzé, ha ismered! Én gyakran sütöm és mindig sikere van :). További jó munkát! Tünde

    VálaszTörlés